woensdag 22 september 2021

De herfst is begonnen!

TUSSENDOORTJE






Misumena Vatia (gewone kameleonspin) - Aquarelschets door Linda S. Leon  voor https://tussendelijntjes.blogspot.com/



SEBASTIAAN

aquarel in mijn schetsboek
15 / 21 cm






Kanttekening

Een astronomisch seizoen start niet per definitie op de 21e dag van de maand. Sterker nog, sinds de invoering van onze huidige kalender is de herfst nog nooit op 21 september begonnen.
Ook dit jaar niet... Ze schoot zojuist uit de startblokken, vandaag dus op 22 september, om precies te zijn, om 21u21. Eén minuut vóór dit blogberichtje op het internet verscheen. En kijk, de spinnen slopen  mee binnen... al zat deze hierboven, tot van de namiddag nog te genieten van het zonnetje in mijn tuin, op de peulen van de wilde ridderspoor. Maar via mijn blog mag hij erin, Sebastiaan de kameleonspin. Tussen de schetsen van vorig jaar augustus, uit Hongarije, door. 

 bronnen : Natuurpunt (info kameleonspin) en F. De Boosere (weerman VRT over begin van de herfst)





Als toemaatje, een kortfilmpje dat ik eens in een vorig leven in elkaar heb geknutseld ...  ;-) 




4 opmerkingen :

  1. Ach, dearest Linda, give my love to DagEnDauw.
    And a most wonderful autumn to both of you. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knappe aquarel. De manier waarop je die gecombineerd hebt met tekst, doet me om een of andere reden denken aan Rien Poortvliet of - hoe heet ze ook weer - die dame die steeds dingen uit de natuur schildert en die (anders zou ik de associatie niet maken) combineert met tekst. Bijzonder mooi filmpje overigens ook. Vijf minuten genieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Je bedoelt vast Marjolein Bastijn...?
      Amaai, al mis ik wel hun zakentalent, toch voelt mijn ego zich gestreeld met deze complimentjes en vergelijkingen.

      Verwijderen

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.