dinsdag 30 juni 2015

Zo ernstig...














First attempt to sketch Hortence, at the home of elders


From this lady, I made two water color sketches. As you see, the first time
she was looking so seriously at me that it confused her when she saw the draft.
But as Misses Hortence preferred a smiling portrait, I promised her a second attempt if she promised to smile while posing. So she did.







Eerste poging om Hortence te schetsen, in het home voor bejaarden


Van deze dame maakte ik twee waterverfschetsen. 
Zoals je kan zien bij deze eerste, keek ze voortdurend zó ernstig, dat ze schrok toen ik haar het voorlopige resultaat toonde.
Maar mevrouw Hortence verkoos een lachend portret. Dus beloofde ik haar een tweede poging te ondernemen als zij me beloofde te zullen lachen tijdens het poseren. Dat deed ze ook.










Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.