donderdag 4 mei 2017

Tegen het bloeden








Een open doek

oud werk (1996)
 uit de reeks "omwentelingen" 
Olieverf op canvas
120/100 cm







... Zie mij hier verweesd staan,


bleek gespannen tegen het raam
teruggedrongen in een hoek,
niets betekent... haar open doek.


Toch komt de tijd,
waarop ik me nu stilletjes voorbereid,
dat ze hier weer met me stoeit
wanneer haar schildersverdriet is uitgebloeid, uitgevloeid


en ze met verve haar streken herneemt,
de voorjaarsstorm niet langer haar aandacht claimed,
zal je wel zien, geeft ze weer gas
en mij, haar doekje tegen het bloeden de volle laag :


"olieverf op canvas"




             - Linda S. Leon -

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.