donderdag 2 november 2017

Duinrand van Cadzand






Duinrand Cadzand


Verrast door de Noordzee

in mijn schetsboek
29,7/21 cm






Kanttekening :

Cadzand is een pitoresk Zeeuws-Vlaams kustplaatsje aan de Noordzee in Nederland, grenzend aan Vlaanderen. De kust van Zeeuws-Vlaanderen heeft een lengte van 11 km en reikt van Breskens tot het natuurgebied "Het Zwin". Cadzand is de meest zuidelijk gelegen badplaats van de Provincie Zeeland en telt 790 inwoners. Sinds 2003 is het een deel van de gemeente Sluis.
Het ligt in een prachtig duingebied waarvan ik deze laatste duin vóór de Belgische grens en "Het Zwin" heb geschetst. Bij laag tij kan je van hier tot in Knokke wandelen, maar eens het tij gekeerd spoelt de Noordzee over de zandvlakte en loopt de engte - die eens de historische toegangsgeul tot het Middeleeuwse Brugge vormde - onder water, nagenoeg tot aan deze duin ...

Omwille van mijn "Inktoberperikelen" ben ik trouwens wat achterop geraakt met het posten van mijn grafietschetsen zoals je kan zien, maar dat maak ik gauw weer goed. En eerlijkheidshalve ben ik blij dat ik de inkt even terzijde kan schuiven om mijn potloden opnieuw ter hand te nemen. Ik heb hen echt gemist vorige maand ...










Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.