zondag 28 oktober 2018

Inktober dag 26 : Uitrekken






Inktober 2018 dag 26 - STRETCH door Linda S. Leon geïnspireerd op "Youth making a face" van Adriaan Brouwer.




YOUTH MAKING A FACE


inkt en bister
in mijn schetsboek
29,7/21 cm





KANTTEKENING 

Vrijdag ging ik naar Oudenaarde om de tentoonstelling van Adriaen Brouwer te bezoeken. Bizar genoeg ontbrak het werk, waarop ik me hoopte te kunnen inspireren, voor de Inktoberopdracht van die dag. Nochtans was ik het op verschillende advertenties voor de expositie tegen gekomen. Maar geen nood, tegenwoordig bestaat er gelukkig zoiets als "internet". Bovendien maakten alle overige werken die wèl in het Oudernaardse stadhuis hingen, die misrekening ruimschoots goed. Een echte aanrader die u zeker niet aan uw neus mag laten voorbij gaan en het entreeticket meer dan dubbel en dik waard! 
Maar zoals eerder vermeld dus, dankzij het internet, hierboven dan toch voor "stretch", mijn eigenste interpretatie gebaseerd op het, op de tentoonstelling ontbrekende werk "Youth making a face", van Adriaen Brouwer...








2 opmerkingen :

  1. Een knipoog naar Brouwer 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ... Eerder een grimas, niet? Maar Adriaen Brouwer zou dat, volgens mij, ook geapprecieerd hebben =]

      Verwijderen

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.