maandag 12 februari 2018

Opzij, opzij, opzij, de carnavalstoet gaat voorbij..


Dit weekeinde was het carnaval in Moerzeke en omdat de zon scheen ging ik erheen ; bepakt met potloden en papier, vast van plan er wat sfeerbeelden te gaan tekenen. De vangst was enorm.  Een hoop vlugschetsjes zijn het geworden - want zo'n stoet staat natuurlijk niet stil - waaruit ik de zes onderstaande eruit pikte om hier te delen. De groepen waren allen om te mooier uitgedost en zo kleurrijk dat ik naderhand besloot om  mijn droedels met kleurpotlood ook wat meer glans mee te geven. 
Knap werk carnavalisten!!!







Carnaval 2018 Moerzeke

Het was dit jaar de 50ste carnavalsoptocht die

door de straten van Moerzeke trok...


In dulci jubilo, singhet ende weset vro!



Carnaval 2018 Moerzeke

Doortrappen , maar de pedalen niet verliezen
Carnaval 2018 Moerzeke

Hij spoort wel : Perron -geluk


Carnaval 2018 Moerzeke

Dit varkentje was gelukkig al gewassen









Carnaval 2018 Moerzeke

Geen straatmadelief zo vurig als een roos



Carnaval 2018 Moerzeke

Rits rats klik en alles ligt vast voor het nageslacht

*
*
*


Deze "old school sista" deed hetzelfde maar dan in potlood vanaf het balkon  




Carnaval 2018 Moerzeke

groet u... 
en wenst u  nog een fijne carnavalsvakantie  


🙋




... VOLGEND JAAR (misschien) MEER ...




Kanttekening

Wil u graag elk van deze tekeningen nog eens apart bekijken, dat kan. Met een muisklik komen ze in de lichtbak terecht waar u ze rustig onder de loep kan nemen =]











Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.