vrijdag 9 februari 2018

Schoonselhof Antwerpen






Schetsen Schoonselhof

GRAFMONUMENT VAN PETER BENOIT

in mijn schetsboek
29,7/21 cm





Kanttekening

Vorige zondag bezocht ik het Schoonselhof, de parkbegraafplaats van de Stad Antwerpen. Met haar oppervlakte van maar liefst 84 hectare valt er heel wat te ontdekken. Prachtige lindelanen, een kasteel in de steigers, graven van bekende kunstenaars, politici en prachtige grafmonumenten. O.a. ook dit grafmonument van de Vlaamse componist en muziekpedagoog Peter Benoit, die leefde van 1834 tot 1901. (Benieuwd? Beluister dan ► hier het Fluitconcerto "Symphonic Tale" Op. 43a een compositie van zijn hand,  vertolkt door Gaby Pas - Van Riet op dwarsfluit.)


Het was bitter koud dit weekeinde en bijna was ik zelf een beeld geworden, nadat ik deze schets had gemaakt. Alleen merk ik dat altijd naderhand en nooit terwijl ik aan het werk ben.
Het zou dus best kunnen dat ik op een winterse dag tijdens het schilderen of tekenen ooit nog eens echt verander in een sculptuur; een ijssculptuur ...










Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.