maandag 4 juli 2016

Reiger op promenade door het park







Lieflijk parkje in het hartje van Bazel (BE)
Grafiettekening in mijn schetsboek
29,07/42 cm 









Achter de parking nabij de oude kloosterkapel op de campus van het OCMW te Bazel (Be) langsheen een smal weggetje tussen het groen, ontdekte ik heel toevallig dit lieflijke parkje (of was dit een voormalige kloostertuin?).
De zon scheen en de treurwilg over het vijvertje zag er zo beeldig uit dat ik niet kon weerstaan om er een tekening van te maken. Toevallig was er ook een oud stenen bankje net op de plek van waar dit alles rustig kon vastgelegd worden. Geen mens in de buurt.
De naam van dit plekje kon ik nergens terugvinden en ook Google earth bood geen antwoord. Zelfs foto's schenen er op het www. niet van te bestaan. Zou er dan, op enkele bejaarde voorbijgangers, verder niemand  weet hebben van deze dromerige binnentuin..?
Mocht u het herkennen en zo vriendelijk zijn mij de naam ervan te bezorgen, zou me dat erg blij maken...
Wie er wel op promenade kwam, toen ik mijn tekening beëindigd had, was de reiger die ik er onderaan nog gauw even bijtekende om het plaatje helemaal af te maken ...








Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.