vrijdag 8 juni 2018

s' Hertogenbosch of de moerasdraak







De Binnendieze te 's Hertogenbosch door Linda S. Leon


WAAR DE AA, DE DOMMEL EN DE ZUID-WILLEMSVAART SAMENVLOEIEN

in mijn schetsboek
29,7/21 cm





Kanttekening

Met zijn vele overweldigende groene plekjes, zijn verfrissende binnenwatertjes, zijn historische gebouwen en de talloze schilderachtige hoekjes om te ontdekken heb ik 's Hertogenbosch in mijn hart gesloten als één van de mooiste steden van Nederland (èn blijkbaar ook één van de oudste). Omdat ik zelf ook werd geboren in een moeras tussen twee waterlopen, voelde het hier al meteen als thuiskomen, temeer omdat het zonnetje me op mijn trip begeleidde. Bovendien dragen ze er de schilderkunst op handen in de persoon van Jeroen Bosch.  En wat vind ik die sympathieke Brabanders met hun Bourgondische natuur een heerlijke mensen...! Zeg nu zelf, zou iemand die graag schildert en van het leven geniet, zich nog íets meer kunnen wensen..?





Meer info op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Binnendieze 





Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.