woensdag 13 juni 2018

Campo Santo te St.- Amandsberg (Gent)






Campo Santo St.-Amandsberg GENT door Linda S. Leon

THRILLING / TRILLEN

in mijn schetsboek
29?7 / 21 cm



KANTTEKENING

Twee vriendinnen hadden er tot en met vorige zondag samen met nog twee andere kunstenaressen een expositie lopen ("Trillen - Thrilling II"), in de St. Amanduskapel. Ik bracht ze dit weekeinde een bezoekje, nadat ik eerst ter plekke nog deze schets van de kapel met zicht op een stukje begraafplaats maakte ... 
Het Campo Santo is de laatste rustplaats van heel wat bekende Vlamingen. Hier ligt o.a ook een voormalig dorpsgenoot van mij - "De Prins der Nederlandse letteren" Filip De Pillecijn - begraven, hoewel hij het voor zichzelf (meer hierover via de link) toch wel even anders had gedroomd.









Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.