zaterdag 30 september 2017

Europa






Blog(ger) - Kanttekeningen

Restored

in mijn schetsboek
29,7/21cm




Kanttekening


Vorig weekeinde kreeg ik de kans om op verkenning te gaan te Mechelen. Een stadje dat heel wat culturele en andere pareltjes herbergt. In de bescheiden St. Pieter en Pauluskerk aldaar ontdekte ik o.a een pracht van een houten preekstoel met aan de voet ervan onze dierbare Moeder Aarde, waartegen de toenmalige vier gekende continenten staan afgebeeld: Azië, Amerika en Oceanië voorgesteld als mannen, het weelderige Europa als vrouw. 
De keuze voor een schets was rap gemaakt, maar veel tijd was me hiervoor niet gegund, want om vier uur stipt werd een mis opgedragen en schroom weerhield mij ervan mijn werk af te maken. Vandaar dat de hoorn des overvloeds slechts een aanzet kreeg. Aangezet had ik eerder wel al de pink van Europa's rechterhand. Gezien deze tijdens de reformatie door onverlaten werd afgehakt, achtte ik het nodig om er netjes weer eentje aan te tekenen. Zie daar de verklaring aangaande de titel.









Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Dank je om me hier een teken van je bezoek na te laten.
Thanks for leaving some sign of your presence here.